Můžete se Přihlásit nebo registrovat

Obchodní podmínky

pro velkoobchod společnosti WESPO Bohemia a.s

Nabízí ke koupi instalatérské, topenářské potřeby a příslušenství prostřednictvím webových stránek umístěných na internetové adrese obchod.wespo.cz (dále jen „Obchod“ nebo „Webové stránky“).

Všeobecné obchodní podmínky pro velkoobchod společnosti WESPO Bohemia a.s. (dále jen "Podmínky velkoobchod") vymezují a upřesňují vztahy mezi smluvními stranami v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ( dále jen „občanský zákoník“) uzavřené prostřednictvím on-line obchodu umístěného na webovém rozhraní obchod.wespo.cz (dále jen „webové rozhraní“), kdy na jedné straně je prodávající, kterou je společnost WESPO Bohemia a.s., U Pily 581, 370 01 České Budějovice, IČO: 25153561, jež je zapsána v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Českých Budějovicích pod spisovou značkou B 1755  (dále také jako "Prodávající" či "WESPO Bohemia") (a na druhé straně je kupující (dále také jako „Kupující“)

 

UŽIVATELSKÝ ÚČET

  1. Předmětem objednávky je zboží vybrané Kupujícím z dostupné nabídky velkoobchodu. Zákazník může provést objednávku i bez registrování vlastního uživatelského účtu ve velkoobchodu (tzv. nákup bez registrace). 
  2. Při případné registraci na internetové adrese obchod.wespo.cz, je kupující povinen uvádět všechny údaje správně a pravdivě. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné. V případě jakékoliv změny je kupující povinen v uživatelském účtu údaje aktualizovat.
  3. Nepotvrzená objednávka není pro Prodávajícího závazná.
  4. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet nevyužívá déle než 6 měsíců, či v případě, že kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
  5. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě. V případě nutné údržby hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, příp. nutné údržby hardwarového a softwarového vybavení třetích osob, mohou být webové stránky nedostupné.

 

OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ SMLOUVY

  1. Veškeré zboží umístěné ve webových stránkách (obchod.wespo.cz) velkoobchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
  2. Kupujícím může provést objednávku několika způsoby např. na Webových stránkách, telefonicky na tel: 387 311 613 či emailem na adrese wespo@wespo.cz. Prodej ve velkoobchodě prodávajícího je realizován pro právnické osoby i fyzické osoby. 
  3. Provádí-li kupující objednávku prostřednictvím telefonické nebo e-mailové komunikace. Objednávka musí vždy obsahovat přesný název objednaného zboží (případně číselné označení zboží), počet kusů zboží, zvolený způsob platby a dopravy a kontaktní údaje kupujícího (jméno a příjmení či název společnosti, identifikační číslo, adresu pro doručování, telefonní číslo a e-mailovou adresu).
  4. Objednávky prováděné e-mailem nebo telefonicky jsou přijímány v pracovní dny (po - pá od 7:00 do 15:30 hodin). Zpracování objednávek provedených mimo pracovní dny provádí Prodávající během prvního či druhého pracovního dne následujícího po dni, ve kterém byla objednávka provedena.
  5. Internetové stránky velkoobchodu obsahují informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webu www.wespo.cz. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
  6. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o: 
    1. objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
    2. způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
    3. informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
  7. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit   údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „ODESLAT OBJEDNÁVKU“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí.

 

CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

  1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby (více na www.wespo.cz platba a doprava):
    1. v hotovosti ve Skladu - výdejní místo: U Pily 581, 370 01 České Budějovice
    2. v hotovosti na dobírku při vyzvedávání u zvoleného dopravce (Česká pošta, PPL..)
    3. bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 5002007807/5500 (dále jen „účet prodávajícího“);
  2. Při zvolení platby v hotovosti nebo případné platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží.
  3. Pokud při nakupování preferujete osobní jednání, rádi Vás přivítáme na našem skladě. Před tím, než si u nás zboží vyzvednete, vyčkejte prosím na telefonní nebo e-mailový kontakt od našeho pracovníka.. Toto je zárukou, že vaše zboží bude připraveno k expedici a že nebudete ztrácet svůj drahocenný čas čekáním. V případě osobního odběru můžete zboží platit hotově nebo fakturou.
    • Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
    • Kontakt pro osobní odběr: Pod Chodovem 1267/7, 149 00 Praha 4 - Chodov, tel.: …………………., sklad@wespo.cz, Provozní doba: PO-PÁ: 7.00 - 15:30 hod
  4. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhradit kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. Jakmile kupující  uhradí kupní cenu bezhotovostní platbou, je závazek splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

 

PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ 

  1. Prodávající je povinen dodat zboží Kupujícímu dohodnutým způsobem, řádně zabalené a   vybavené potřebnými doklady (dokumenty nezbytné pro převzetí a užívání zboží).
  2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s dodáním zboží ve smluvené výši. 
  3. Po dohodě je možná doprava  firemním vozem. Cena je závislá na vzdálenosti a hmotnosti objednaného zboží. Pro bližší informace neváhejte kontaktovat Prodávajícího..
  4. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží. Taktéž doporučujeme, aby si kupující dané zboží po převzetí co nejdříve překontroloval. 
  5. V případě viditelného poškození zásilky doporučujeme kupujícímu sepsat s dopravcem zápis o škodě. Případné shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Podpisem při převzetí zboží kupující stvrzuje, že zásilka zboží splňovala všechny podmínky a náležitosti a na případnou pozdější reklamaci ohledně poškození obalu zásilky nemůže být brán zřetel.
  6. V případě neporušeného obalu, ale následného zjištění poškození obsahu zásilky, doporučujeme co nejdříve, nejlépe ihned po převzetí, toto poškození nahlasit prodejci, v nejlepším případě přímo patřičnému dopravci. Předejdete tímto jednáním případnému sporu mezi prodávajícím a kupujícím v otázce příčiny poškození a jejího vzniku.
  7. Zboží označené SKLADEM expedujeme, v pracovní dny, do 24 hodin od obdržení objednávky a to prostřednictvím České pošty nebo expresní zásilkové služby PPL kurýr, která garantuje dodání zboží do 24 hodin.
  8. Zboží označené např. DO 10 DNÍ obvykle expedujeme, v pracovní dny, v uvedeném časovém rozsahu od obdržení objednávky prostřednictvím České pošty nebo epxresní zásilkové služby DPD kurýr, která garantuje následné dodání zboží do 24 hodin.
  9. Zboží označené NA DOTAZ nebo NA POPTÁVKU dodáváme dle aktuální skladové dostupnosti našich dodavatelů. O přesném termínu dodání Vás budeme informovat e-mailem nebo telefonicky.
  10. Zboží je doručováno v pracovní dny na fakturační, popřípadě doručovací adresu uvedenou v objednávce. O odeslání zboží Vás budeme vždy informovat e-mailem s odkazem ke sledování zásilky.
  11. Při nedodržení doby splatnosti dle podmínek velkoobchodu, může být Kupujícímu objednávka stornována nebo může být účtován úrok z prodlení ve výši 0,1% z dlužné částky za každý den prodlení (týká se Kupujících s platbou na fakturu).

 

ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY

  1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal
  2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1 obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. 
  3. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího wespo@wespo.cz
  4. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být kupujícím prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
  5. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
  6. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
  7. V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
  8. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.

 

PRÁVA A POVINNOSTI Z VADNÉHO PLNĚNÍ

  1. Prodejce doporučuje pro rychlejší vyřízení reklamace uplatnit reklamaci u autorizovaného servisu, je-li u daného typu zboží pro kupujícího dostupný.
  2. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
  3. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal: 
    1. má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
    2. se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
    3. zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
    4. je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
    5. zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
  4. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
  5. Nemá-li věc vlastnosti stanovené v čl. 1.41. obchodních podmínek, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
  6. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
  7. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
  8. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Je-li na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze věc použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost.
  9. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci.
  10. Ustanovení uvedená v čl. 1.41 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
  11. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci, na odstranění vady opravou věci, na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo odstoupit od smlouvy. Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
  12. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, a nebo přiměřenou slevu z kupní ceny. Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci; volba nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady. Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, a nebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.
  13. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle nebo místě podnikání. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy spotřebitel vytkne vady výrobku u prodávajícího.
  14. Kupující má právo na úhradu minimálních nutných nákladů (zejména poštovného, které uhradil při odeslání reklamovaného zboží), které mu vznikly v souvislosti s uplatněním oprávněných práv z odpovědnosti za vady (doporučujeme požádat nejdéle do 30 dnů po vyřízení reklamace – zákonná lhůta tím není dotčena) a byly vynaloženy skutečně a účelně. (V případě poštovného za minimální nutné náklady je považována nejlevnější možná služba, kterou lze vadné zboží dodat k řízení)
  15. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.
  16. Adresa pro zaslání zboží k reklamaci: Zbyněk Dub – Hookahshop.cz, Jeremenkova 53/5, 779 00, Olomouc.

 

ŘEŠENÍ SPORŮ

  1. Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší příslušné soudy. Prodávající se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporů s kupujícím, pokud je kupující neodmítne. Spotřebiteli náleží právo využít v souladu se zákonem a příslušnými podmínkami, institutu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů (ADR) při České obchodní inspekci.
  2. Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.
  3. Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce  Inspektorát pro Jihočeský kraj a Vysočinu Mánesova 1803/3a, 370 21 České Budějovice (www.coi.cz).

 

DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN

  1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
  2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
  3. Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@hookahshop.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.
  4. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
  5. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku. 

 

ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES

  1. Kupující souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu či telefonní číslo kupujícího. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
  2. Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.

 

ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

  1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
  2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
  3. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
  4. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
  5. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování WESPO Bohemia a.s.., U Pily 581, 370 01 České Budějovice,  adresa elektronické pošty wespo@wespo.cz  telefon ………..

 

PROTOKOLY KE STAŽENÍ